לימודי רפואה בלטביה באוניברסיטת סטראדינס בריגה: להצליח עם המכינה לרפואה בחו"ל של תל אביב מדיקל קולג'

אוניברסיטת סטראדינה נוסדה בשנת 1950 בשמה המקורי Rīga Medical Institute ע"י האבות המייסדים של הרפואה בלטביה שלאחר מלחה"ע ה-2; פרופ.פאולס סטראדינס, פרופ. גסטון בקמן ופרופ. ארנסטס בורטניאקס.

סטראדינה קיבלה את התואר 'אוניברסיטה' ב-2002, אולם בית הספר לרפואה באוניברסיטה הוא אחד מהפקולטות הוותיקות והידועות במדינה, זאת הודות למוניטין הטוב של הפקולטה וסטודנטים בינלאומיים רבים בוחרים ללמוד בה מידי שנה. למעלה מ-8,000 סטודנטים לומדים בה, מתוכם כ-2,000 סטודנטים בינלאומיים.

סגנון ההוראה באוניברסיטה הופך אותה לאטרקטיבית מאוד – הלימודים הם בקבוצות קטנות, עד 10 סטודנטים, על מנת להבטיח איכות הוראה טובה. המרצים הינם מומחים בתחומם בלטביה, והציוד הרפואי במכון הטכנולוגי של האוניברסיטה מתקדם ועדכני. שיטת הלימוד באוניברסיטה מבוססת לא רק על שינון חומר הלימודים, אלא גם על פיתוח חשיבה אנאליטית וביקורתית.

סטודנטים באוניברסיטה לומדים עד שלושה נושאים בכל זמן נתון, ובסיום הלימודים של כל נושא ישנה בחינה.

חלק גדול מהרופאים העובדים במדינה קיבלו את השכלתם הרפואית בפקולטה זו. כיום מהווה האוניברסיטה מוסד מחקרי בולט הנוגע בכל תחומיה של הרפואה.

האוניברסיטה שווה ואף עולה במוניטין שלה על מוסדות נחשבים מאוד במערב אירופה.

איך מכללת תל אביב מדיקל קולג' יכולה לעזור לך להתקבל ללימודי רפואה בלטביה כבר השנה?

במכללת תל אביב מדיקל קולג', אנו מבטיחים את קבלתך ללימודי רפואה במגוון אוניברסיטאות באירופה , לצד ליווי מלא במעבר שלך לכל אוניברסיטה שתבחר.

גלו עוד על יתרונות המכינה המקיפה ביותר ללימודי רפואה בחו"ל של תל אביב מדיקל קולג'!

תופתעו לשמוע איך תכנית המכינה לרפואה שלנו יכולה להוביל אותכם ליעד במהירות, במקצועיות, וביותר קלות משחשבתם.

אל תסתפקו במילה שלנו – צפו עכשיו בסרטוני ההמלצה שקיבלנו וראו מה הבוגרים שלנו אומרים על המכינה של תל אביב מדיקל קולג' . כיצד זה עזר להם להתקבל ולהצליח באוניברסיטאות המובילות לרפואה באירופה.

רוצים להרגיש איך זה ללמוד במכינה ? צפו בהרצאות לדוגמא

רוצים לשמוע עוד? יש לכם שאלות נוספות ?  בקרו בעמוד שאלות נפוצות

תכנית לימודים באנגלית

הלימודים בחוג לאנגלית החלו בשנת 1990 וכיום מכשירה אלפי בוגרים מ-40 מדינות שונות. התעודות שמונפקות על ידי האוניברסיטה מוכרות על ידי מספר רב של מדינות בעולם, כגון ישראל, מדינות האיחוד האירופי וארצות הברית, ומאפשרות להתקדם ולעבוד במדינות אלה.

מסלול לימודים

מסלול הלימודים אורך כ-6 שנים ומחולק ל-3 מודולים עיקריים:

שנה ראשונה – שניה – דיסציפלינות תיאורטיות, המרכיבות נושאים מתחומים שונים של מדעי הרפואה – אנטומיה, היסטולוגיה, פיזיולוגיה, כימיה רפואית וביוכימיה, כמו גם מדעי הרוח – פילוסופיה, פסיכולוגיה, והשפה הלטבית.
שנה שלישית – דיסציפלינות על מצבים ותהליכים פתולוגיים, שכבר כוללים דיסציפלינות קליניות בסיסיות.
שנה רביעית – שישית – דיסציפלינות שהופכות את הידע שנצבר בשנים קודמות למיומנויות קליניות – יכולת הנדרשת על ידי כל רופא מודרני.

המדעים בסיסיים, הקליניים, הביולוגיים והחברתיים נלמדים בו זמנית, כאשר מיומנויות תקשורת הן חלק חשוב בתכנית הלימודים. חלק ניכר מזמן הלימודים (כשליש) מוקדש לידע במניעת מחלות בעזרת רפואת השגרה ורפואת המשפחה. האוניברסיטה מעודדת קדמה וחלק גדול משיטות הלימוד מבוססות טכנולוגיה.

מבנה שנת הלימודים

השנה האקדמית מתחילה בספטמבר ומסתיימת עד לתאריך ה-30 בספטמבר של השנה הקלנדרית הבאה, והיא מחולקת לשני סמסטרים. תקופות המבחנים, כמו בישראל, מתקיימות בחורף – בחודשים ינואר-פברואר, ובקיץ, בחודשים מאי-יולי.

אוניברסיטת סטראדינה בקצרה

  • נוסדה בשנת 1950.
  • יש בה 65 תכניות לימוד, כ-11 מהן באנגלית.
  • 3 פקולטות: רפואה, רפואת שיניים, ורוקחות.
  • למעלה מ-8,000 סטודנטים, וכ-2,100 מתוכם סטודנטים בינלאומיים. כ 1500 סטודנטים בינלאומיים בפקולטה לרפואה.
  • השיעורים בקבוצות קטנות ומאפשרים קשר אישי עם המרצים.

לימודי רפואה בלטביה באוניברסיטת לטביה בריגה

אוניברסיטת לטביה הוקמה בשנת 1862 והיא העתיקה והגדולה ביותר במדינה. לומדים בה כ-19,000 סטודנטים. בשנת 1919 נפתחה הפקולטה לרפואה.

השיעורים מתקיימים בקבוצות קטנות, מה שמאפשר קשר אישי יותר עם המרצים והזדמנות ללמידה טובה יותר. מאפיין ייחודי של האוניברסיטה הוא מספר התאגידים הבינלאומיים העובדים בשיתוף פעולה איתה. בכל שנה מתקבלים ללימודים כ-200 סטודנטים בינלאומיים. הפקולטה מונה כ-122 חברי סגל.

חלק אינטגרלי וחיוני בלימודים הוא תרגול שיעורים, אשר מתחילים כבר בשנה השלישית. הסטודנטים יתאמנו במוסדות ומכונים רפואיים מובילים בלטביה.

תכנית לימודים באנגלית

הלימודים בחוג לאנגלית החלו בשנת 2012 ובכל שנה מתקבלים לתכנית כ-200 תלמידים. התעודות שמונפקות על ידי האוניברסיטה מוכרות על ידי מספר רב של מדינות בעולם, כגון ישראל, מדינות האיחוד האירופי וארצות הברית, ומאפשרות להתקדם ולעבוד במדינות אלה.

מסלול לימודים

תכנית הלימודים אורכת כ-6 שנים. השיעורים מתקיימים לרוב מהשעה 8:30 עד 18:00 בימי העבודה. במהלך הלימודים לומדים התלמידים את המדע ואת השיטות הרפואיות המבוססות על האדם – מורפולוגיה (מבנה), פונקציות (פיזיולוגיה), פסיכולוגיה, פרקטיקה קלינית בסיסית (אנמנזה, בדיקה אובייקטיבית כוללת ופרשנות תוצאות, יכולת מניפולציה), מקבלת ידע על קידום הבריאות ומניעת מחלות בהקשר של המשפחה והחברה.

מבנה שנת הלימודים

השנה האקדמית מתחילה בתחילת ספטמבר ומסתיימת עד לתאריך ה-30 בספטמבר של השנה הקלנדרית הבאה, והיא מחולקת לשני סמסטרים. תקופות המבחנים, כמו בישראל, מתקיימות בחורף – בחודשים ינואר-פברואר, ובקיץ, בחודשים יוני-יולי.

אוניברסיטת לטביה בקצרה

  • נוסדה בשת 1862 והיא הוותיקה והגדולה בלטביה.
  • יש בה 130, תכניות לימוד, 13 פקולטות, 20 מכוני מחקר.
  • הפקולטה לרפואה הוקמה בשנת 1919.
  • לומדים באוניברסיטה כ-20,000 סטודנטים.
  • הפקולטה לרפואה של אוניברסיטת לטביה מעסיקה כ -122 עובדים, ביניהם 19 פרופסורים, 26 פרופסורים עמיתים, 20 מרצים וארבעה פרופסורים אורחים.
  • שיתופי פעולה שונים עם פקולטות רפואיות אחרות מאפשרים התמחות בחו"ל וסמסטרי ארסימוס.

ריגה: עיר נמל מרכזית ובירת התרבות האירופאית לשנת 2014

על העיר בקצרה
  • העיר הגדולה ביותר בקרב ערי המדינות הבלטיות.
  • יש בה למעלה מ-600,000 תושבים.
  • ריגה היא עיר דינמית ויעד תיירותי. התרבות היא חלק גדול מחיי היומיום שלה.
  • חיי לילה מצוינים בעבור סטודנטים עם מגוון מקומות בילוי ליום וללילה.
  • בריגה קר יחסית במהלך החורף, ולכן תוכלו ליהנות מהחלקה על הקרח ופעילויות פנאי אחרות בפארקים היפים שמסביב לעיר.
  • בריגה ישנו פסטיבל "שבוע האוכל" פעמיים בשנה.
  • מאז 1997, ריגה נמצאת ברשימת מורשת עולמית של אונסק"ו.