לימודי רפואה בפולין – האוניברסיטה לרפואה בביאליסטוק: להתקבל עם המכינה לרפואה של תל אביב מדיקל קולג'

אוניברסיטת ביאליסטוק בפולין נוסדה ב-1950 והפקולטה ללימודי רפואה באנגלית נוסדה בשנת 2004. במשך למעלה מ-65 שנים האוניברסיטה מכשירה צוותים רפואיים וכיום לומדים בה כ-4,500 סטודנטים ב-14 מחלקות שונות, ביניהם 300 סטודנטים במסלול לימוד באנגלית. האוניברסיטה מחזיקה כיום ב-20 הסכמים מדעיים חתומים על שיתוף פעולה וחילופי מדע עם אוניברסיטאות זרות. היא מתמקדת בשיתופי פעולה מדעיים ודידקטיים מרחיבים עם מדינות האיחוד האירופי וארצות הברית. שנים רבות של יישום אסטרטגי עקבי לפיתוח מדעי העמידו שתי פקולטות (פקולטה לרפואה עם האגף לרפואת שיניים וחוג אנגלית וכן את הפקולטה לרוקחות עם המחלקה לרפואת מעבדה) בקטגוריה הראשונה של מערכת הדירוג של משרד המדע הפולני והחינוך הגבוה.

בפקולטה, מלבד מרכזי הלימודים, ישנם מרכזי מחקר ותהליכי איבחון וטיפול על ידי 68 יחידות ארגוניות: 26 מחלקות, 40 מרפאות ו-2 מעבדות עצמאיות. בתי החולים והמרפאות של האוניברסיטה מציעים תכניות הכשרה מצוינות ומתקנים לסטודנטים בכל התמחות ברפואה, ואוכלוסיית המטופלים היא גדולה עם מקרים רפואיים מגוונים. מוסדות אלה מספקים שירותים רפואיים עבור העיר ביאליסטוק וסביבתה. רבים מבוגרי האוניברסיטה מחזיקים בתפקידים בכירים באוניברסיטאות רפואיות אחרות ובמרכזים רפואיים בפולין ומחוצה לה.

איך מכללת תל אביב מדיקל קולג' יכולה לעזור לך להתקבל ללימודי רפואה בפולין כבר השנה?

במכללת תל אביב מדיקל קולג', אנו מבטיחים את קבלתך ללימודי רפואה במגוון אוניברסיטאות בפולין , לצד ליווי מלא במעבר שלך לכל אוניברסיטה שתבחר.

גלו עוד על יתרונות המכינה המקיפה ביותר ללימודי רפואה בחו"ל של תל אביב מדיקל קולג'!

תופתעו לשמוע איך תכנית המכינה לרפואה שלנו יכולה להוביל אותכם ליעד במהירות, במקצועיות, וביותר קלות משחשבתם.

אל תסתפקו במילה שלנו – צפו עכשיו בסרטוני ההמלצה שקיבלנו וראו מה הבוגרים שלנו אומרים על המכינה של תל אביב מדיקל קולג' . כיצד זה עזר להם להתקבל ולהצליח באוניברסיטאות המובילות לרפואה באירופה.

רוצים להרגיש איך זה ללמוד במכינה ? צפו בהרצאות לדוגמא

רוצים לשמוע עוד? יש לכם שאלות נוספות ? או בקרו בעמוד שאלות נפוצות

תכנית לימודים

תכנית הלימודים מתפרסת על פני 6 שנים, במהלכה לומדים קורסים באנטומיה, כימיה, ביולוגיה, פיזיקה, סוציולוגיה ועוד. התואר מוכר במדינות רבות בעולם, ביניהן ישראל, ארה"ב, קנדה ומדינות האיחוד האירופי. התכנית מאפשרת לאחר סיום הלימודים לעבור הכשרה ולעבוד בארצות הברית ובמדינות אחרות דוברות אנגלית. מאחר ושיטת הלימודים והמבחנים הנהוגה בישראל היא באוריינטציה אירופאית, סטודנטים המסיימים את לימודיהם בפולין מגיעים מוכנים למבחני הרישוי בישראל.

סגל בית הספר

הפקולטה לרפואה מורכבת מ-96 פרופסורים, 95 רופאים ו-750 מורים אקדמיים. זהו היחס הגבוה ביותר בפולין וממקם את האוניברסיטה בין האוניברסיטאות המובילות במדינה. הסגל באוניברסיטה זכה להכרה בינלאומית בעבור מחקרים מדעיים שביצע, וכמעט 90% מהפרופסורים המועסקים באוניברסיטה הם בוגריה.

מבנה שנת הלימודים

השנה האקדמית מתחילה בתחילת אוקטובר ומסתיימת עד לתאריך ה-30 בספטמבר של השנה הקלנדרית הבאה, והיא מחולקת לשני סמסטרים. תקופות המבחנים, כמו בישראל, מתקיימות בחורף – בחודשים ינואר-פברואר, ובקיץ, בחודשים יוני-יולי.

מיקום האוניברסיטה

האוניברסיטה ממוקמת במרכז ביאליסטוק, עיר ובה כ-300,000 תושבים. המיקום המצוין שלה מאפשר להגיע לכל מקום מעניין במרחק הליכה קצר. בית הספר לרפואה ממוקם ב- "ארמון ברניצקי", ארמון אשר נבנה ושופץ במאות ה-16-18 והוא גולת הכותרת של העיר. ניתן לעלות לקומה העליונה כדי לצפות בנוף הנהדר מהמרפסת על הגנים – אחד בסגנון צרפתי מדויק, והשני בסגנון אנגלי ופרוע.

האוניברסיטה הרפואית של ביאליסטוק בקצרה

  • בית הספר נוסד בשנת 1950 עם תכנית בלימודי רפואה באנגלית שנחנכה בשנת 2004.
  • 96 פרופסורים (MD, PhD), 95 רופאים (PhD) ו-750 מורים אקדמיים.
  • המרכז הרפואי הניסויי הוא מוקד מרכזי עבור האוניברסיטה הרפואית של ביאליסטוק.
  • משרד המדע הפולני והחינוך הגבוה מציב את האוניברסיטה הרפואית של ביאליסטוק בקטגוריה הראשונה.
  • האוניברסיטה מפעילה מרכזים רפואיים בעבור תושבי ביאליסטוק וסביבתה.

ביאליסטוק: עיר של צעירים עם ניחוח תרבותי היסטורי

ביאליסטוק בקצרה
  • אחת הערים הבטוחות ביותר בפולין.
  • 300,300 תושבים, מתוכם 50,000 סטודנטים.
  • אטרקציות תיירותיות רבות.
  • עיר יפיפיה – מיוערת, מלאה בנחלים ונהרות.
  • חיי לילה מעולים עבור סטודנטים – מסעדות, פאבים ומועדונים.
  • קניונים, מרכזי קניות ושווקים.
  • בעבור לינה מחוץ לקמפוס, תהיה הוצאה של כ-150 יורו כולל חשבונות.