לימודי רפואה בליטא באוניברסיטת קאונס: להתקבל ולהצליח עם המכינה לרפואה של תל אביב מדיקל קולג'

אוניברסיטת קאונס (קובנה) בליטא נוסדה בשנת 1919 והיא האוניברסיטה הגדולה ביותר במדינה. הפקולטה הרפואית הוקמה ב-1922 ובשנת 1998 קיבלה הפקולטה מעמד אוניברסיטאי משלה וכיום מוכרת בשם “האוניברסיטה הרפואית בקאונס”. בשנת 2010 התמזגה האוניברסיטה עם האקדמיה לוטרינריה. לומדים בה כ-7,000 סטודנטים. התארים מוכרים על ידי ארגון הבריאות העולמי והאוניברסיטה מוכרת על ידי ארגון הבריאות העולמי ועומדת בדרישות האקדמיות של האיחוד האירופי. האוניברסיטה החלה בלימודי רפואה באנגלית בשנת 1990 וכיום לומדים במסלול זה למעלה מ-500 סטודנטים בינלאומיים, כשרבע מהם ישראלים. הסטודנטים לרפואה מקבלים את הזדמנות הייחודית לרכוש מיומנויות מעשיות בבית החולים האוניברסיטאי, שהוא בית החולים הגדול ביותר במדינות הבלטיות ואחד מהגדולים באירופה –יש בו כ-1,300 רופאים ו-24,000 אחיות שבכל שנה מטפלים ב-78,000 חולים,  וכל זה בשיטות ובציוד המתקדמים ביותר. זהו גם המקום היחיד בליטא שבו מבצעים השתלות ריאה וניתוחי לב וריאות מסובכים, טיפולים מסוימים למחלות אונקולוגיות, כגון ברכיתרפיה. האוניברסיטה משתפת פעולה עם יותר מ-40 אוניברסיטאות באירופה, ארה"ב ואסיה. לאוניברסיטה שיתוף פעולה עם הפקולטה לרפואה באוניברסיטת בן גוריון בבאר שבע וסטודנטים ישראלים יכולים להשלים את השנה השישית בבן גוריון (כאשר התואר עדיין ניתן מליטא).

איך מכללת תל אביב מדיקל קולג' יכולה לעזור לך להתקבל ללימודי רפואה בליטא כבר השנה?

במכללת תל אביב מדיקל קולג', אנו מבטיחים את קבלתך ללימודי רפואה במגוון אוניברסיטאות באירופה , לצד ליווי מלא במעבר שלך לכל אוניברסיטה שתבחר.

גלו עוד על יתרונות המכינה המקיפה ביותר ללימודי רפואה בחו"ל של תל אביב מדיקל קולג'!

תופתעו לשמוע איך תכנית המכינה לרפואה שלנו יכולה להוביל אותכם ליעד במהירות, במקצועיות, וביותר קלות משחשבתם.

אל תסתפקו במילה שלנו – צפו עכשיו בסרטוני ההמלצה שקיבלנו וראו מה הבוגרים שלנו אומרים על המכינה של תל אביב מדיקל קולג' . כיצד זה עזר להם להתקבל ולהצליח באוניברסיטאות המובילות לרפואה באירופה.

רוצים להרגיש איך זה ללמוד במכינה ? צפו בהרצאות לדוגמא

רוצים לשמוע עוד? יש לכם שאלות נוספות ?  בקרו בעמוד שאלות נפוצות

תכנית לימודים באנגלית

התכנית ללימודי רפואה באנגלית החלה לפעול בשנת 1990. לומדים בה למעלה מ-500 סטודנטים. התעודות שמונפקות על ידי האוניברסיטה מוכרות על ידי מספר רב של מדינות בעולם, כגון ישראל, מדינות האיחוד האירופי וארצות הברית, ומאפשרות להתקדם ולעבוד במדינות אלה.

מסלול לימודים

אורך מסלול הלימודים הוא 6 שנים בהיקף של 360 נקודות זכות.

בשנה הראשונה, הלימודים הינם בתחומי בסיסיים של הרפואה – אנטומיה, היסטולוגיה, גנטיקה, פיזיקה וכימיה וכן לימודי השפה הליטאית. מהשנה השניה עד הרביעית – הלימודים מבוססים על בעיות רפואיות, משלבים נושאים בסיסיים וקליניים וניתוח של מצבים קליניים אמיתיים. ידע ומיומנויות אלו מיושמים ומתפתחים במהלך השנים הרביעית עד השישית בפתרון בעיות קליניות באמצעות טיפול בחולים.  סטודנטים מקבלים את הידע התאורטי ברמה הגבוהה ביותר באמצעות הלמידה מבוססת הבעיה (PBL), שגורמת להם לנתח ולפתור בעיות, לבצע מחקר, לדון ולייצר תאוריות ופתרונות היפותטיים. הלימודים בשלב הקליני הינם בקבוצות קטנות של עד 10 סטודנטים.

מבנה שנת הלימודים

השנה האקדמית מתחילה ב-1 בספטמבר ומסתיימת עד לתאריך ה-30 באוגוסט של השנה הקלנדרית הבאה, והיא מחולקת לשני סמסטרים. תקופות המבחנים, כמו בישראל, מתקיימות בחורף – בחודשים ינואר-פברואר, ובקיץ, בחודשים יוני-יולי.

אוניברסיטת קובנה למדעי הרפואה בקצרה

  • הוקמה בשנת 1919.
  • הפקולטה לרפואה נוסדה בשנת 1922.
  • לומדים באוניברסיטה למעלה מ-7,000 סטודנטים.
  • החוג ללימודי רפואה באנגלית נפתח בשנת 1990 ולומדים בו מעל 500 סטודנטים.
  • האוניברסיטה מזוהה עם בית החולים Kauno Klinikos המונה כ-1,300 רופאים ומטפל ב-78,000 מקרים רפואיים בשנה.
על העיר בקצרה
  • העיר השניה בגודלה בליטא.
  • 300,000 תושבים.
  • חיי סטודנטים ענפים – בעיר למדים כ-50,000 סטודנטים.
  • עיר עתיקה יפייפיה ומושקעת.
  • מוזיאונים וגלריות מעניינים.
  • מרכזי קניות גדולים.