לימודי רפואה בפולין באוניברסיטת היגלונית בקרקוב: המכינה לרפואה בתל אביב מדיקל קולג' ממוקדת למבחן ה MCAT בתכנית ה-4 שנתית

האוניברסיטה היגלונית (Jagiellonian) היא המוסד הותיק ביותר להשכלה גבוהה בפולין ובאירופה. הוא נוסד בשנת 1364 על ידי המלך הפולני קזימיר הגדול. מאז ראשיתה, האוניברסיטה נחשבת למוסד בינלאומי לשכלה גבוהה. בשנת 1994 נפתח החוג ללימודי רפואה באנגלית.

הסטודנטים ואנשי האקדמיה המרכזיים של האוניברסיטה היו דמויות היסטוריות מרכזיות, כולל חוקרים מפורסמים בעולם כמו ניקולאוס קופרניקוס וקרול אולשבסקי וכן האפיפיור יוחנן פאולוס השני.

כיום האוניברסיטה כוללת 16 פקולטות וכמעט 4,000 אנשי סגל אקדמי. באוניברסיטה לומדים למעלה מ-40,000 סטודנטים במסגרת יותר מ-80 תחומי מחקר שונים. יוקרתה של האוניברסיטה בפולין ובחו"ל מתוארת בשל הישגי המחקר המוכרים שלה. מדענים ורופאים מבצעים מחקרים חלוציים, כגון ניתוחי לב, אורולוגיה ונוירולוגיה, ומובילים לעיתים קרובות פיתוח שיטות טיפול חדשות. ממצאי המחקר פורסמו בכמה מן היומנים הבינלאומיים היוקרתיים ביותר, כמו למשל Journal of Cardio-, Thoracic Medicine , New England Journal of Medicine .

אלה הן רק כמה דוגמאות להצלחותיה של האוניברסיטה בשנים האחרונות. הפילוסופיה של בית הספר היא להתמקד במיומנויות מחקר בתחומים כמו גנטיקה, ביולוגיה מולקולרית וביוכימיה, בין רבים אחרים. האוניברסיטה קשורה עם מספר בתי חולים, כולל בית החולים לילדים של האוניברסיטה ובית החולים האוניברסיטאי הנחשבים מאוד באירופה.

איך מכללת תל אביב מדיקל קולג' יכולה לעזור לך להתקבל ללימודי רפואה בפולין כבר השנה?

במכללת תל אביב מדיקל קולג', אנו מבטיחים את קבלתך ללימודי רפואה במגוון אוניברסיטאות בפולין , לצד ליווי מלא במעבר שלך לכל אוניברסיטה שתבחר.

גלו עוד על יתרונות המכינה המקיפה ביותר ללימודי רפואה בחו"ל של תל אביב מדיקל קולג'!

תופתעו לשמוע איך תכנית המכינה לרפואה שלנו יכולה להוביל אותכם ליעד במהירות, במקצועיות, וביותר קלות משחשבתם.

אל תסתפקו במילה שלנו – צפו עכשיו בסרטוני ההמלצה שקיבלנו וראו מה הבוגרים שלנו אומרים על המכינה של תל אביב מדיקל קולג' . כיצד זה עזר להם להתקבל ולהצליח באוניברסיטאות המובילות לרפואה באירופה.

רוצים להרגיש איך זה ללמוד במכינה ? צפו בהרצאות לדוגמא

רוצים לשמוע עוד? יש לכם שאלות נוספות ?  בקרו בעמוד שאלות נפוצות

תכנית לימודים באנגלית

החוג לאנגלית באוניברסיטה הוקם בשנת 1994. בכל שנה מתחילים את לימודיהם כ-50 סטודנטים בפקולטה לרפואה, כשהם מחולקים לקבוצות קטנות שמצטמצמות אף יותר עם השנים על מנת לאפשר לסטודנטים לקבל יחס אישי ואת מירב תשומת הלב הנחוצים להצלחה בלימודי הרפואה. התכנית מותאמת לשיטת הלימוד האמריקאית, אשר מאפשרת לאחר סיום הלימודים לעבור הכשרה ולעבוד בארצות הברית ובמדינות אחרות דוברות אנגלית. מאחר ושיטת הלימודים והמבחנים הנהוגה בישראל היא באוריינטציה אמריקאית, סטודנטים המסיימים את לימודיהם בפולין מגיעים מוכנים למבחני הרישוי בישראל.

מסלול לימודים

האוניברסיטה מציעה 2 מסלולי לימוד:

תכנית MD לבוגרי תיכון:
תכנית בת 6 שנים המותאמת למועמדים אשר סיימו תיכון והשיגו ציונים גבוהים בביולוגיה (או בפיסיקה) וכימיה, ובעלי ידע טוב בשפה האנגלית.

החלק הראשון של הלימודים מתמקד בקורסי מדע בסיסיים ותיאורטיים, כמו גם לימודי השפה הפולנית על מנת לדעת לתקשר עם חולים שאינם דוברי אנגלית. החלק השני של התוכנית מכסה קורסים קליניים אשר ילמדו מיומנויות רפואיות.

ההרשמה לתוכנית מבוססת על בחינה בביולוגיה וכימיה ומתקיימת בחודשים מאי-יוני.

לתלמידי שנה א' יתקיים יום אוריינטציה ואחריו קורס חובה למשך חודש לפני התחלת הסמסטר.

תכנית 4-שנתית לבוגרי תואר ראשון במדעי החיים:

תכנית בת 4 שנים למועמדים בעלי תואר ראשון לפחות שסיימו קורסים בביולוגיה, כימיה, פיזיקה ומתמטיקה.

האוניברסיטה מבקשת מועמדים עם הישגים אקדמיים ונורמות התנהגות מצוינות גם בחיים האישיים. הקריירה המוקדמת של המועמדים צריכה להפגין בגרות, יושרה, יצירתיות ויוזמה. בחירת התלמידים מבוססת על ציון MCAT או GAMSAT שלהם, הערכה אישית של כל הנתונים הזמינים, כולל ביצועים אקדמיים בעבר וראיון אישי. תכנית הלימודים מתחילה בסוף אוגוסט.
בשנה האחרונה, הסטודנטים זכאים להשלים סיבוב קליני בבתי חולים מאושרים להוראה.

סטודנטים רשאים להגיש בקשה לסבב בחירה באמצעות בית הספר:
אוניברסיטת רוצ'סטר, בית הספר לרפואה ורפואת שיניים, רוצ'סטר, ניו יורק
להלן הרשימה הנוכחית של האוניברסיטאות המציעות סיבובים אלקטורליים לסטודנטים בשנת הלימודים האחרונה שלהם.

  • אוניברסיטת קליפורניה, לוס אנג'לס (UCLA) דוד גפן בית הספר לרפואה, לוס אנג' לס, קליפורניה.
  • אוניברסיטת קליפורניה, אירווין (UCI), אירווין, קליפורניה.
  • אוניברסיטת קליפורניה, סן דייגו (UCSD), סן דייגו, קליפורניה.
  • לומה לינדה אוניברסיטת המרכז הרפואי (LLU), לומה לינדה, קליפורניה.

מועמדים מקבלים את אישורו של דיקן אוניברסיטת Jagiellonian בכפוף לביצועים האקדמיים של המועמד.

מבנה שנת הלימודים

השנה האקדמית מתחילה בתחילת אוקטובר ומסתיימת עד לתאריך ה-30 בספטמבר של השנה הקלנדרית הבאה, והיא מחולקת לשני סמסטרים. תקופות המבחנים, כמו בישראל, מתקיימות בחורף – בחודשים ינואר-פברואר, ובקיץ, בחודשים יוני-יולי.

סגל בית הספר

בית הספר לרפואה של אוניברסיטת Jagiellonian מוכר בצוות ההוראה שלו. המיקום הנוכחי של האוניברסיטה מתבטא גם במספר גדל והולך של בקשות לפטנטים ובמספר הפטנטים המוענק לחברי הסגל האקדמי – 8 בקשות ו -2 פטנטים ב -2007 וכ -60 בקשות ו -11 פטנטים ב -2013. באופן לא מפתיע, צוות האוניברסיטה זוכה לכבוד במספר תחומים ופרסים יוקרתיים, כולל פרסי האליטה של קרן המדע הפולני ("פרסי נובל פולנים") שהוענקו לפרופסורים של Jan Woleński, Tomasz Guzik ו- Jan Potempa במהלך השנים 2010-2013.

אוניברסיטת Jagiellonian בקצרה

  • נוסדה בשנת 1364, כשהתכנית באנגלית נוסדה בשנת 1994.
  • לומדים בה כ-40,000 סטודנטים.
  • מציעה 2 תכניות: לבוגרי תיכון ולבוגרי תואר ראשון.
  • 40 סטודנטים מתקבלים מדי שנה לקורס.
  • 700 סטודנטים מכל העולם סיימו את לימודי הרפואה באנגלית.
  • לסגל האקדמי יש פרסומים רבים בכתבי עת רפואיים.

לימודי רפואה בפולין באוניברסיטת אנדרז' פריץ' מודז'בסקי בקרקוב

אוניברסיטת אנדרז' פריץ' מודז'בסקי נוסדה בשנת 2002. החוג ללימודי רפואה באנגלית נוסד בשנת 2016. על אף שהיסטוריית האוניברסיטה קצרה, היא עשירה מאוד. בתחילתה, פעלה האוניברסיטה במספר בניינים שכורים בקרקוב וכללה רק 5 תחומי לימוד. כיום זהו מוסד אקדמי משגשג הפועל בעיר השניה בגודלה בפולין. באוניברסיטה פועלות 7 פקולטות, עם 30 תחומי לימוד ו-9,000 סטודנטים. הקמפוס כולל מתקני הוראה מעולים, מעבדות מחשבים, קפיטריה, חנויות, כשר כושר, ספריה, אולפן טלוויזיה, גלריות לאמנות, מלון אוניברסיטה ועוד.

אוניברסיטת אנדרז' פריץ' מודז'בסקי מציעה גישה שונה להוראת רפואה עם תפיסת מחקר בין-תחומית המשלבת את המודולים של תוכנית הלימודים כולה. הסטודנטים לומדים אנטומיה, היסטולוגיה ופיזיולוגיה תוך השתתפות בהרצאות על מערכת הלב וכלי הדם, הנשימה, מערכת העיכול או מערכת האורגניטלים. נושאים קליניים כגון קרדיולוגיה גסטרואנטרולוגיה משולבים גם. זה מכין את התלמידים לזהות קשרים מורכבים בין דיסציפלינות רפואיות שונות.

אחד מעמודי התווך של התפתחות האוניברסיטה הוא שיתוף פעולה בינלאומי. תחום התכנון המוסדי כרוך במגוון יוזמות, שרובן כוללות יצירת קשרים עם שותפים זרים ושמירתם, השתתפות בארסמוס, תיאום תכניות הוראה באנגלית, הכשרה מעשית, פרויקטי מחקר משותפים, חילופי סגל אקדמי וסטודנטים וכן ארגון כנסים אקדמיים.

האוניברסיטה חגגה מעל 100 הסכמים עם מוסדות להשכלה גבוהה בעולם וקיימה קשרים עם גופים אקדמיים שונים במדינות כגון: אוסטריה, בלארוס, ברזיל, בולגריה, קרואטיה, צ'כיה, אקוודור, מצרים, פינלנד, צרפת, גרמניה, יוון, הונגריה, ישראל, איטליה, ליטא, מרוקו, הולנד, פורטוגל, קזחסטן, רוסיה, סרביה, סלובקיה, סלובניה, ספרד, שבדיה, טייוואן, טורקיה, אוקראינה וארצות הברית.

קמפוס האוניברסיטה נמצא במיקום מעולה עם גישה קלה מתחנות הרכבת והאוטובוסים, כמו גם מנמל התעופה הבינלאומי. היא ממוקמת במרכז העיר על בנק ויסולה במרחק של כשלושה קילומטרים מהלב ההיסטורי של המטרופולין. סופרמרקטים, מרכז קניות, ומתחמי קולנוע נמצאים כולם במרחק הליכה.

תכנית לימודים באנגלית

החוג לאנגלית באוניברסיטת אנדרז' פריץ' מודז'בסקי בקרקוב הוקם בשנת 2016. התכנית מותאמת לשיטת הלימוד האמריקאית, אשר מאפשרת לאחר סיום הלימודים לעבור הכשרה ולעבוד בארצות הברית ובמדינות אחרות דוברות אנגלית. מאחר ושיטת הלימודים והמבחנים הנהוגה בישראל היא באוריינטציה אמריקאית, סטודנטים המסיימים את לימודיהם בפולין מגיעים מוכנים למבחני הרישוי בישראל.

מסלול לימודים

תכנית בת 6 שנות לימוד. הלימודים מורכבת בעיקר ממודולים משולבים המשלבים את התוכן של דיסציפלינות מסורתיות שונות .המודולים הקשורים למדעי היסוד מבוססים על מערכות הגוף – מערכת העצבים והשרירים, מערכת הדם ומערכת הנשימה, מערכת העיכול, השתן ומערכת הרבייה – ומכילים אלמנטים של אנטומיה, היסטולוגיה ופיזיולוגיה. בנושאים קליניים משולבים גם מודולים כגון קרדיולוגיה, גסטרולוגיה ואנדוקרינולוגיה, הכוללים נושאים של רפואה פנימית, ניתוח, רפואת ילדים, רדיולוגיה ועוד. גישה זו מקלה על התלמידים לאמץ חשיבה רפואית הוליסטית ורב ממדית.

החל מהשנה הראשונה לתלמידים נחשפים לחולים במודול: "מפגש ראשון עם החולה" ההיבטים הביולוגיים, הכימיים והפיזיים של החינוך הרפואי משלימים עם נושאים כלליים והומניסטיים יותר כמו "איך להיות רופא? "," היסטוריה של רפואה" ו"מוות כפי שנראה מנקודת מבט ביולוגית, חברתית ותרבותית".

ההכשרה המעשית כוללת יותר מ -1,200 שעות במהלך התוכנית במגע ישיר עם מטופלים ("הוראה ליד המיטה"), או בשיטות מעבדה שונות (כגון מעבדה מיקרוסקופית, מעבדה ביוכימית ואבחון, מעבדה של סימולציה רפואית, וכו'). לאחר כל שנת לימוד, הסטודנטים מחויבים לקחת 4 שבועות של clerkships בקיץ בהיקף של 600 שעות בסך הכל.
30 שבועות של סיבובים קליניים מעשיים מתוכננים לשנה 6. ההכשרה הקלינית הסופית בשנה 6 תתקיים במרכזי הבריאות שנבחרו על ידי האוניברסיטה. המיומנויות המעשיות שנרכשו במהלך 6 השנים ייבחנו בבחינה מעשית של OSCE .

מערכת לימודים התומכת בשיעורים פרטיים מבטיחה לסטודנטים את תמיכתם של הממונים עליהם בכל שלב. לאוניברסיטה יש מעבדות מאובזרות וקמפוס מצוין הממוקם קרוב למרכז העיר. כוחה העיקרי של האוניברסיטה הוא בצוות שלה שהוא מוכשר וידידותי כלפי הסטודנטים.

מבנה שנת הלימודים

השנה האקדמית מתחילה בתחילת אוקטובר ומסתיימת עד לתאריך ה-30 בספטמבר של השנה הקלנדרית הבאה, והיא מחולקת לשני סמסטרים. תקופות המבחנים, כמו בישראל, מתקיימות בחורף – בחודשים ינואר-פברואר, ובקיץ, בחודשים יוני-יולי.

אוניברסיטת אנדרז' פריץ' מודז'בסקי בקצרה

  • נוסדה בשנת 2000, החלה ללמד תכנית לרפואה באנגלית בשנת 2016.
  • 7 פקולטות עם יותר מ -10,000 תלמידים.
  • תפיסה בין-תחומית משלבת מודולים של תכנית לימודים שלמה מתחילת החינוך.
  • ההתמקדות היא על מגמות מודרניות ועל קשר מוקדם עם המטופל.

קרקוב: עיר אירופאית ברמה בינלאומית

קרקוב בקצרה
  • הבית הרוחני של האפיפיור יוחנן פאולוס השני, אשר למד באוניברסיטה היגלונית.
  • כיכר השוק, אחת הכיכרות הגדולות מימי הביניים באירופה, נחשבת לנקודה התוססת ביותר בעיר.
  • בעיר לומדים כ-170,000 סטודנטים.
  • תוכלו לחוות חלק מהחיים הקומוניסטיים הישנים באחד מבתי הקפה של קרקוב, עם מסעדות זולות ואוכל פולני מסורתי.
  • פראג, וינה ובודפשט הם יעדים קלים ומהירים להגעה בסופי שבוע.
  • תחבורה ציבורית רחבה מאוד ושדה תעופה בינלאומי.
  • עלויות: הזמנת טייק אווי 5-10 זלוטי. | ארוחה במסעדה טובה – 30-50 זלוטי |כוס קפה – 5 זלוטי | חצי ליטר בירה – 5-7 זלוטי | כרטיס לנסיעה באוטובוס – 3-4 זלוטי | כניסה לאטרקציות השונות – 20-40 זלוטי