לימודי רפואה בצ'כיה, אוניברסיטת צ'ארלס בפראג: המכינה לרפואה של תל אביב מדיקל קולג' תכין אותך לבחינות הקבלה והצלחה בשנה א'

שוכנת באירופה הקלאסית בתוך עיר דינמית ומתויירת, אוניברסיטת צ'ארלס בפראג, הותיקה והמוכרת (Univerzita Karlova v Praze, Charles university,CU) נוסדה על ידי מלך צ'כיה (קארל הרביעי) והיא האוניברסיטה הגדולה בצ'כיה ומדורגת גבוה בדירוגים בינלאומיים שונים. אוניברסיטה מודרנית ודינמית, המציעה מגוון ומוניטין המאפשרים לסטודנטים מכל רחבי העולם לרכוש השכלה ברמה גבוהה.

אוניברסיטת צ'ארלס בפראג מחולקת לשלוש פקולטות לרפואה בעיר פראג עצמה ויש עוד שתי שלוחות שלה בערים הרדץ קרלובה ופילזן.

החלוקה ההיסטורית נעשתה  – 3  פקולטות נפרדות, שלכל אחת מהן נקבע תחום התמחות. החל משנת 1989, שונתה מתכונת הלימודים וכיום הלימודים כמעט זהים בכל הפקולטות, אך במתכונת ובדגשים מעט שונים.

בין הפקולטות לרפואה של האוניברסיטה קיים שיתוף פעולה הן במישור האקדמי והן במישור הסטודנטיאלי, ואלה נתמכים ע"י הדיקנים ואגודות הסטודנטים של שלושת הפקולטות שבפראג ושל הפקולטה הנוספת בפילזן ועוד פקולטה אחרונה בהרדץ קרלובה.

עוד יתרון הוא היחס האישי שתקבלו מצוות האוניברסיטה, כולל סיוע בעת הצורך במציאת מגורים. על אף מציאות הלימודים העמוסה, כחלק מקהילת הסטודנטים של אוניברסיטת צ'ארלס, תהנו מחיי חברה וקהילה ענפים  ומהאפשרות לבחור מגורים באחד ממאות חדרי מעונות הסטודנטים, הסמוכים לבנייני הפקולטות השונות.

בנוסף, תוכלו להגיש בקשה למלגה בתחומי ההתנדבות בקהילה, הסיוע, החינוך והחניכה, אשר עשויות להקל במעט על הנטל הכספי הכרוך בלימודים.

בין תלמידיה הבולטים של אוניברסיטת צ'ארלס בפראג: הממציא ניקולה טסלה, נשיא צ'כוסלובקיה אדווארד בנש, קרל הראשון, קיסר אוסטריה, הכימאי ירוסלאב היירובסקי, חתן פרס נובל לכימיה לשנת 1959, הסופר מילן קונדרה ועוד.

איך מכללת תל אביב מדיקל קולג' יכולה לעזור לך להתקבל ללימודי רפואה בצ'כיה כבר השנה?

במכללת תל אביב מדיקל קולג', אנו מבטיחים את קבלתך ללימודי רפואה במגוון אוניברסיטאות בצ'כיה , לצד ליווי מלא במעבר שלך לכל אוניברסיטה שתבחר.

גלו עוד על יתרונות המכינה המקיפה ביותר ללימודי רפואה בחו"ל של תל אביב מדיקל קולג'!

תופתעו לשמוע איך תכנית המכינה לרפואה שלנו יכולה להוביל אותכם ליעד במהירות, במקצועיות, וביותר קלות משחשבתם.

אל תסתפקו במילה שלנו – צפו עכשיו בסרטוני ההמלצה שקיבלנו וראו מה הבוגרים שלנו אומרים על המכינה של תל אביב מדיקל קולג' . כיצד זה עזר להם להתקבל ולהצליח באוניברסיטאות המובילות לרפואה באירופה.

רוצים להרגיש איך זה ללמוד במכינה ? צפו בהרצאות לדוגמא

רוצים לשמוע עוד? יש לכם שאלות נוספות ?  בקרו בעמוד שאלות נפוצות

לימודי רפואה בפראג באוניברסיטת צ'ארלס: הפקולטה הראשונה לרפואה

הפקולטה הראשונה לרפואה של אוניברסיטת צ'ארלס בפראג היא הפקולטה הרפואית הוותיקה במרכז אירופה והגדולה ביותר בצ'כיה. יש בה מעל 1200 חברי סגל ו 3400 סטודנטים, והיא מוכרת כמובילה בתחומה בחקר הרפואה בפראג וברחבי אירופה.

הפקולטה הראשונה לרפואה מכסה מגוון רחב של מדעי יסוד ומציעה מספר תוכניות לתואר, כולל רפואה כללית, רפואת שיניים ותוכניות בוגר אוניברסיטה בתחומים נוספים כגון סיעוד.

תחום המחקר הוא חוד החנית בפקולטה הראשונה.

ההוראה הקלינית נעשית בעיקר בבית החולים המרכזי של האוניברסיטה בפראג, עם כמה סבבים בארבעה בתי חולים נוספים. המעבדות מצוידות בטכנולוגיה חדישה וצוותי המחקר המרובים של האוניברסיטה מתבלטים, כשותפים בפרויקטים לאומיים ובשיתופי פעולה שונים.

הפקולטה הראשונה של האוניברסיטה בפראג היא משתתפת דינמית ופעילה בקהילה הרפואית-חינוכית של אירופה ומובילה חזון כולל של הגברת המודעות בחברה לידע מדעי ורפואי.

בהתאמה לכל אלה, תנאי הקבלה מחמירים יחסית ומספר המקומות בשנה לסטודנטים חדשים – הם מעטים.

למידע נוסף לחצו כאן

הפקולטה הראשונה בקצרה

  • אחת מ 3 הפקולטות לרפואה של אוניברסיטת צ'ארלס בפראג.
  • נחשבת למוסד המחקר המוביל בצ'כיה
  • נהנית משיתופי פעולה עם שתי הפקולטות האחרות
  • מציעה תכניות לתואר ברפואה כללית, רפואת שיניים ועוד
  • מעבדות מצויידות בטכנולוגיה חדישה וצוותי מחקר מרובים.
  • הפקולטה הותיקה לרפואה במרכז אירופה

אוניברסיטת צ'רלס פראג: הפקולטה השנייה לרפואה

הפקולטה השנייה לרפואה של אוניברסיטת צ'ארלס הוקמה בתחילה כפקולטה לרפואת ילדים.

ב- 1990 הפקולטה שינתה את שמה וכיום היא נקראת: 'הפקולטה השנייה', אך עד היום הסטודנטים של פקולטה זו נהנים מהתמחויות שונות בדגש על רפואת ילדים.

כיום, האוניברסיטה ללימודי רפואה בפראג מעסיקה יותר מ -3,000 אנשי רפואה, ביניהם 800 רופאים.

בסיס הפקולטה בבית הספר האוניברסיטאי "מוטול" – מוסד חשוב ללימודי רפואה בפראג, הידוע ברקורד המחקר שלו  וחווית הלימודים הייחודית שהוא מציע בזכות אפשרויות המחקר הבלתי נדלות של האוניברסיטה, מצוינות ההוראה, החברות והיחס האישי בין המרצים, הסטודנטים וצוות ההנהלה.

על אף שהיא קטנה יחסית, לפקולטה השנייה לרפואה של אוניברסיטת צ'רלס בפראג יש קשרים פעילים עם חוקרים ומדענים בעלי שם עולמי בתחומים שונים רבים בצ'כיה.

האוניברסיטה מתמקדת  במחקר בתחום הגנטיקה, אונקולוגיה, המטולוגיה, מדעי המוח ופדיאטריה. ניתן לראות פרסומים שונים של האוניברסיטה בכתבי עת מדעיים ורבים מן הבוגרים והסגל האקדמי של האוניברסיטה הם זוכי פרסים שונים בתחומי הרפואה.

לקבלת מידע נוסף על הפקולטה השניה באוניברסיטת צ'ארלס ​​פראג, לחצו כאן.

הפקולטה השנייה לרפואה בקצרה

  • אחת מ -4 הפקולטות באוניברסיטה המקורית
  • 3,000 אנשי סגל רפואי, מתוכם 800 רופאים
  • 200 סטודנטים
  • דגש על התמחות ברפואת ילדים
  • בית החולים האוניברסיטאי מוטול הוא אחד הגדולים באירופה
פראג בקצרה
  • שכ"ד כ - 800 יורו לחודש
  • חיי לילה מגוונים, תרבות בירה, פאבים, בתי קפה וברים
  • בעיר יש רובע יהודי, קהילה יהודית פעילה ואף קהילת בעלי עסקים ישראלית
  • התחבורה הציבורית בעיר מגוונת ומורכבת מרכבת תחתית, חשמליות ואוטובוסים
  • אפשרויות תעסוקה מגוונות
  • הוצאות המחיה גבוהות יותר מבערים אחרות כמו למשל ברנו