לימודי רפואה בסלובקיה בפקולטה לרפואה יאסניוס במרטין: מכינה לרפואה בתל אביב מדיקל קולג' תכין אותך לקבלה והצלחה באוניברסיטה

הפקולטה לרפואה יאסניוס השייכת לאוניברסיטת קומניוס היא אחת משלוש פקולטות לרפואה באוניברסיטאות ציבוריות בסלובקיה והיא היחידה מבין הפקולטות שאינה ממוקמת בברטיסלאבה. הפקולטה לרפואה יאסניוס נוסדה בשנת 1962 בעיר הקטנה מרטין, השוכנת בצפון סלובקיה. בשנת 1969 שונה שמה ל”פקולטה הרפואית על שם יאסניוס” והיא החלה לפעול תחת אוניברסיטת קומניוס. יאסניוס מדורגת בעקביות כפקולטה המובילה לרפואה בסלובקיה, הודות לרמה הגבוהה של הלימודים והן למתקני הלימוד החדשים והכיתות המצוידות בציוד טכנולוגי מדעי מתקדם, המספקים תנאי לימוד אופטימליים עבור הסטודנטים.
בפקולטה לומדים כ-1,500 סטודנטים.

בשנת 1991 החל מסלול לימודי רפואה באנגלית לסטודנטים בינלאומיים.

האוניברסיטה שומרת על מספר קטן של תלמידים ורק כ-200 סטודנטים מתקבלים בכל שנת לימודים. מספרם המועט של הסטודנטים מאפשר גישה פרטנית לתלמידים, במסגרות של כיתות לימוד קטנות.

איך מכללת תל אביב מדיקל קולג' יכולה לעזור לך להתקבל ללימודי רפואה בסלובקיה כבר השנה?

במכללת תל אביב מדיקל קולג', אנו מבטיחים את קבלתך ללימודי רפואה במגוון אוניברסיטאות בסלובקיה , לצד ליווי מלא במעבר שלך לכל אוניברסיטה שתבחר.

גלו עוד על יתרונות המכינה המקיפה ביותר ללימודי רפואה בחו"ל של תל אביב מדיקל קולג'!

תופתעו לשמוע איך תכנית המכינה לרפואה שלנו יכולה להוביל אותכם ליעד במהירות, במקצועיות, וביותר קלות משחשבתם.

אל תסתפקו במילה שלנו – צפו עכשיו בסרטוני ההמלצה שקיבלנו וראו מה הבוגרים שלנו אומרים על המכינה של תל אביב מדיקל קולג' . כיצד זה עזר להם להתקבל ולהצליח באוניברסיטאות המובילות לרפואה באירופה.

רוצים להרגיש איך זה ללמוד במכינה ? צפו בהרצאות לדוגמא

רוצים לשמוע עוד? יש לכם שאלות נוספות ? בקרו בעמוד שאלות נפוצות

האוניברסיטה שמה בפניה שלוש משימות במסגרת הפרופיל האקדמי שלה:

  • תחום החינוך- המשימה הבסיסית בתחום החינוך היא לספק, לפתח ולהפיץ השכלה בקרב הסטודנטים הלומדים בפקולטה. כמו גם לחנכם על פי ידע עדכני במדע. זאת על מנת לספק חינוך מקצועי בר קיימא לאורך החיים של האוניברסיטה.
  • תחום המחקר המדעי- משימת הפקולטה נעשית בתחום המדעי ללא הגבלה והתמקדות. כל זאת תוך מתן דגש עיקרי על יעילות פרויקטים מחקריים וחינוך של דור הרופאים הבא. בפקולטה 6 איזורי מחקר מורכבים – בעיות נשימה בריאות, טיפול בילדים ובאימהות, סוגיות ממאירות, מחלות במערכת העצבים, בעיות של מחלות פנימיות ועוד. מחקר בתחומים האלו מרכז חלק ניכר של יכולות אנושיות וכלכליות של האוניברסיטה והפקולטה. ישנה תרומה מוחלט לתוצאות פעילויות המחקר.
  • תחום המניעה הרפואית – המשימה מיושמת באמצעות מעורבותה של הפקולטה במתן שירותי בריאות אלה בהקשר של התקדמות רפואית.

בפקולטה מקומות למידה תיאורטיים, פרה קליניים וקליניים המצויידים בטכנולוגיה מודרנית שמרביתם מרוכזים בבית החולים של אוניברסיטת מרטין. הפקולטה מעסיקה כיום כ-500 אנשי צוות והוראה.

תכנית לימודים באנגלית

תכנית הלימודים באנגלית נוסדה בשנת 1991.. התעודות שמונפקות על ידי האוניברסיטה מוכרות על ידי מספר רב של מדינות בעולם, כגון ישראל, מדינות האיחוד האירופי וארצות הברית, ומאפשרות להתקדם ולעבוד במדינות אלה.

מסלול לימודים

מסלול הלימודים אורך 6 שנים וכולל כן 5,795 שעות הוראה תיאורטית והכשרה מעשית. סמסטר אחד מורכב מ-15 שבועות הוראה, כשהרצאות מייצגות פחות ממחצית השעות השבועיות. בקורסים הקליניים התלמידים מסתובבים במחלקות השונות של בית החולים להוראה. השנה השישית מוקדשת לסיבובים בין מחלקות פנימיות, כירורגיות, רפואת ילדים, מיילדות וגניקולוגיה.

מבנה שנת הלימודים

השנה האקדמית מתחילה באמצע ספטמבר ומסתיימת עד לתאריך ה-30 בספטמבר של השנה הקלנדרית הבאה, והיא מחולקת לשני סמסטרים. תקופות המבחנים, כמו בישראל, מתקיימות בחורף – בחודשים ינואר-פברואר, ובקיץ, בחודשים יוני-יולי.

פקולטת יאסניוס בקצרה

  • השתלבה במלואה כפקולטה לרפואה של אוניברסיטת קומניוס בשנת 1969.
  • הפקולטה היחידה לרפואה של אוניברסיטת קומניוס הממוקמת מחוץ לברטיסלאבה.
  • באופן עקבי מדורגת כמו כפקולטה לרפואה מספר אחת בסלובקיה.
  • הפקולטה לרפואה של יאסניוס היא המטה של שלושה מרכזי מצוינות ארציים, הממומנים באמצעות תכנית המדע והמחקר של האיחוד האירופי.
  • הקמפוס כולל ארבעה מבנים הממוקמים על גבעת הקטנה, כולל המבנה ההיסטורי של MR Štefánik.
  • בכל דצמבר, איגוד הסטודנטים הנורבגיים מארח סעודה סקנדינבית מסורתית לכל התלמידים.
על העיר בקצרה
  • העיר השמינית בגודלה בסלובקיה, עם כ- 55,000 תושבים.
  • ממוקמת בצפון סלובקיה לאורך נהר Turiec, ובין ההרים Mala Fatra ו Velka Fatra.
  • מהמאה העשירית ועד 1918 היתה מרטין חלק מהונגריה. יש לה היסטוריה סוערת, מעשה ידי אדם וטבע.
  • זכתה בפרס האומות המאוחדות בשירות הציבורי בקטגוריה של מניעה ומלחמה בשחיתות בשירות הציבורי בשנת 2011.
  • למרות גודלה הקטן של העיר, יש בה אפשרויות בילוי רבות ומגוונות.