לימודי רפואה בפולין באוניברסיטת גדאנסק: המכינה לרפואה של תל אביב מדיקל קולג' תכין אתכם להצלחה בבחינות הקבלה

האוניברסיטה לרפואה של גדנסק נוסדה בשנת 1945. היא האוניברסיטה הגדולה ביותר בצפון פולין והשניה בגודלה במדינה וממוקמת באחת הערים היפות באירופה. התכנית האנגלית הוקמה בשנת 2001. באוניברסיטה קיימות 21 תכניות בתחום הרפואה, מתוך ארבע פקולטות. הפקולטה לרפואה מונה כיום 77 מחלקות ומרפאות. המשימות הדידקטיות מבוצעות על ידי 614 מרצים, 52 מתוכם מחזיקים בתואר פרופסור. מספר הסטודנטים באוניברסיטה הוא 5,200, כשמתוכם 800 לומדים בחוג לאנגלית. תכנית הלימודים בחוג לאנגלית אורכת 6 שנים ומתבססת על סטנדרטים חינוכיים מחמירים של אירופה וארצות הברית. הדבר מבטיח כי בוגרים אשר יסיימו את התכנית בהצלחה יוכלו לעסוק ברפואה בכל מדינה בעולם.

האוניברסיטה משדרגת ומפתחת באופן תמידי את מתקני הלימוד והמחקר ואת בתי החולים הפועלים תחתיה. בשנת 2007 הסתיים פרוייקט השיפוץ של בנין בית-החולים האוניברסיטאי הראשי בעלות כוללת של מעל 250 מליון אירו, במימון משותף של ממשלת פולין והאוניברסיטה לרפואה עצמה. בשנת 2009 הושק המרכז לרפואה-פולשנית של האוניברסיטה בעלות כוללת של כ-150 מליון אירו.

משרד המדע והחינוך הפולני הכירו באוניברסיטה לרפואה של גדאנסק על הצטיינותה המדעית לשנת 2012 כאחד ממרכזי המחקר הרפואיים המובילים באירופה. האוניברסיטה דורגה במקום השני בפולין במונחים של יעילות מחקרים (דירוג אקדמי לשנת 2017 של "מגזין פרספקטיבי").

רופאים מובילים ניהלו את המחלקה לרפואה ואנטומיה. המרצה המוכר ביותר היה יואכים אולאפיוס, יליד גדאנסק, שהיה ידוע בעיקר בשל היותו הראשון בצפון אירופה לביצוע נתיחה ציבורית. בולט במיוחד היה אנטומיסט יאן קולמוס, שאטלס אנטומיה גדול שלו "Tabulae anatomicae" פורסם בגדאנסק בשנת 1932. היצירה שוחררה במהדורות רבות ותורגמה למספר שפות.
בתי-החולים האוניברסיטאיים באוניברסיטה לרפואה בגדאנסק מספקים שירותי רפואה יחודיים ומרכזיהם משמשים לשירותים רפואיים מהעיקריים והחשובים בכל מדינות האיחוד האירופאי ואף בעולם במספר תחומים ביניהם: השתלות-איברים (השתלות כליה, השתלות לב, השתלות מח-עצם), המטולוגית ילדים ומבוגרים, קרדיולוגיה פולשנית ואלקטרו-קרדיולוגיה, רפואה טרופית ורפואה-גרעינית.

איך מכללת תל אביב מדיקל קולג' יכולה לעזור לך להתקבל ללימודי רפואה בפולין כבר השנה?

במכללת תל אביב מדיקל קולג', אנו מבטיחים את קבלתך ללימודי רפואה במגוון אוניברסיטאות בפולין , לצד ליווי מלא במעבר שלך לכל אוניברסיטה שתבחר.

גלו עוד על יתרונות המכינה המקיפה ביותר ללימודי רפואה בחו"ל של תל אביב מדיקל קולג'!

תופתעו לשמוע איך תכנית המכינה לרפואה שלנו יכולה להוביל אותכם ליעד במהירות, במקצועיות, וביותר קלות משחשבתם.

אל תסתפקו במילה שלנו – צפו עכשיו בסרטוני ההמלצה שקיבלנו וראו מה הבוגרים שלנו אומרים על המכינה של תל אביב מדיקל קולג' . כיצד זה עזר להם להתקבל ולהצליח באוניברסיטאות המובילות לרפואה באירופה.

רוצים להרגיש איך זה ללמוד במכינה ? צפו בהרצאות לדוגמא

רוצים לשמוע עוד? יש לכם שאלות נוספות ?  בקרו בעמוד שאלות נפוצות

תכנית לימודים באנגלית

החוג לאנגלית הוקם בשנת 2001. בתכנית לומדים אזרחים ממדינות רבות – ביניהם ישראלים, גרמנים, שוודים, קנדים, אמריקאים ועוד. התכנית מאפשרת לאחר סיום הלימודים לעבור הכשרה ולעבוד בארצות הברית ובמדינות אחרות דוברות אנגלית. מאחר ושיטת הלימודים והמבחנים הנהוגה בישראל היא באוריינטציה אירופאית, סטודנטים המסיימים את לימודיהם בפולין מגיעים מוכנים למבחני הרישוי בישראל.

לסטודנטים בינלאומיים הלומדים בחוג לאנגלית יש ארבעה מעונות היכולים להכיל כ-1,000 סטודנטים. ישנה גישה נוחה לבניין הכיתה, לספריה, למכולת, לחנות צילום ולקנטינה עם אוכל מעולה ובמחירים נוחים.

מסלול לימודים

התכנית בנויה מ-6 שנות לימוד.

בשנתיים הראשונות לומדים הסטודנטים חומר תיאורטי ופרה-קליני וב-4 השנים האחרונות מיישמים אותו. הלימודים נעשים בקבוצות קטנות: בשלב הראשוני של התואר עד 10 סטודנטים בכיתת לימודים, ובשלבים המעשים בקבוצות קטנות של עד 4 סטודנטים בקבוצה, כשלכל קבוצה יש מרצה אישי שמלווה את הסטודנטים לאורך כל הקורס. הקבוצות הקטנות נועדו, בין היתר, כדי לאפשר לסגל האקדמי באוניברסיטה לעקוב באופן אישי אחר הישגיו של כל סטודנט כדי לתגבר אותו בהתאם לצרכיו. בכל הקורסים, כבר החל מהשנה השניה, הסטודנים נבחנים בכל שבועיים-שלושה שבועות על החומר הנלמד באותו פרק זמן, זאת על מנת שהסטודנטים ישקיעו בכל שלב הלימוד ולא רק לפני הבחינות. כל מרצה מעניק במהלך השבוע מס' שעות תרגול עם סטודנטים מתקשים ללא כל תשלום נוסף וכחלק משירות האוניברסיטה. ההוראה הקלינית מתבצעת במקביל למתן שירותי בריאות במרכז הרפואי של האוניברסיטה ובבתי חולים נבחרים בגדאנסק.

מבנה שנת הלימודים

השנה האקדמית מתחילה בתחילת אוקטובר ומסתיימת עד לתאריך ה-30 בספטמבר של השנה הקלנדרית הבאה, והיא מחולקת לשני סמסטרים. תקופות המבחנים, כמו בישראל, מתקיימות בחורף – בחודשים ינואר-פברואר, ובקיץ, בחודשים יוני-יולי.

האוניברסיטה לרפואה של גדאנסק בקצרה

  • נוסדה בשנת 1945, כשהתכנית האנגלית הוקמה בשנת 2001.
  • לומדים בה כ-5,200 סטודנטים, מתוכם 800 במסגרת רפואה באנגלית.
  • 614 אנשי צוות מדעי.
  • תכנית הלימודים מבוססת על סטנדרטים מחמירים עפ"י תכנית החינוך האירופאית.
  • משרד המדע הפולני והחינוך הגבוה הכירו באוניברסיטה לרפואה של גדאנסק על הצטיינותה המדעית בשנת 2012.

גדאנסק: עיר נמל היסטורית וחמימה

גדאנסק בקצרה
  • עיר שמתאימה לאוהבי הקניות, השווקים והקניונים.
  • היסטוריה עשירה ומסורת עם שפע של אטרקציות תיירותיות: בזיליקת סנט מרי, מרכז הסולידריות האירופאי, מוזיאון אמבר, מזרקת נפטון ועוד.
  • העיר ממוקמת על הים הבלטי והנוף יפיפה.
  • פעילויות תרבותיות ונטוריסטיות כוללות פסטיבלים, קונצרטים, גלישה, שייט ורכיבה על אופניים.