לימודי רפואה בסלובקיה באוניברסיטה הסלובקית בברטיסלאבה: הכנה מושלמת לבחינות הקבלה במכינה לרפואה של תל אביב מדיקל קולג'

האוניברסיטה הסלובקית הוקמה בשנת 1953 בטרנצ'ין. בתחילה היה שמה של האוניברסיטה "המכון לחינוך מתקדם של רופאים ורוקחים", בשנת 1966 עברה לפעול מברטיסלאבה, ובשנת 1998 הפך שמה ל"אוניברסיטה הסלובקית לרפואה".
האוניברסיטה הרפואית הסלובקית בברטיסלאבה היא האוניברסיטה היחידה בסלובקיה המספקת חינוך מונוטמטי למקצועות הבריאות בכל שלוש דרגות ההשכלה הגבוהה, ובמקביל המוסד היחיד שהבטיח חינוך מורכב של עובדי בריאות בסלובקיה תחת שמות שונים מאז 1953.

איך מכללת תל אביב מדיקל קולג' יכולה לעזור לך להתקבל ללימודי רפואה בסלובקיה כבר השנה?

במכללת תל אביב מדיקל קולג', אנו מבטיחים את קבלתך ללימודי רפואה במגוון אוניברסיטאות בסלובקיה , לצד ליווי מלא במעבר שלך לכל אוניברסיטה שתבחר.

גלו עוד על יתרונות המכינה המקיפה ביותר ללימודי רפואה בחו"ל של תל אביב מדיקל קולג'!

תופתעו לשמוע איך תכנית המכינה לרפואה שלנו יכולה להוביל אותכם ליעד במהירות, במקצועיות, וביותר קלות משחשבתם.

אל תסתפקו במילה שלנו – צפו עכשיו בסרטוני ההמלצה שקיבלנו וראו מה הבוגרים שלנו אומרים על המכינה של תל אביב מדיקל קולג' . כיצד זה עזר להם להתקבל ולהצליח באוניברסיטאות המובילות לרפואה באירופה.

רוצים להרגיש איך זה ללמוד במכינה ? צפו בהרצאות לדוגמא

רוצים לשמוע עוד? יש לכם שאלות נוספות ?  בקרו בעמוד שאלות נפוצות

האוניברסיטה הרפואית הסלובקית היא מוסד ציבורי להשכלה גבוהה הפועל תחת משרד הבריאות של הרפובליקה הסלובקית, עם ארבע הפקולטות הבאות:

  • פקולטה לרפואה
  • הפקולטה לבריאות הציבור
  • הפקולטה ללימודי סיעוד ובריאות מקצועית
  • הפקולטה לבריאות

האוניברסיטה הרפואית הסלובקית היא מוסד לא פוליטי, הפועל במסגרת האמנה האוניברסיטאית העולמית של מגנא צ'ארטה אוניברסיטום, תוך הכרה בערכים דמוקרטים, הומניסטיים וסובלנות. הוא מוביל את התלמידים לקראת דבקות בשבועת היפוקרטס, הגנה על החיים ועל בריאות בתפיסה של מוות טבעי מכובד.

האוניברסיטה מציעה את היתרון של מתקני הכשרה מיוחדים, מרפאות אוניברסיטאיות, בתי מרקחת אוניברסיטאיים, מתקנים ספציפיים, אתרי הוראה, רשויות בריאות הציבור, מוסדות רפואיים אמבולטוריים ומתקנים אחרים שנמצאים בידי האוניברסיטה, על מנת לספק הזדמנויות מחקר, מדע וחינוך ולמלא את המשימה של האוניברסיטה.

תכנית לימודים באנגלית

הלימודים בחוג לאנגלית החלו בשנת 2012. התעודות שמונפקות על ידי האוניברסיטה מוכרות על ידי מספר רב של מדינות בעולם, כגון ישראל, מדינות האיחוד האירופי וארצות הברית, ומאפשרות להתקדם ולעבוד במדינות אלה.

מסלול לימודים

תכנית הלימודים אורכת כ-6 שנים.

היא כוללת לפחות 5,500 שעות הוראה תיאורטית מעשית. במהלך תקופה זו, הסטודנטים ירכשו ידע בתחומים המדעיים של הרפואה. מלבד רקע תיאורטי מפורט, הסטודנטים ילמדו מומחיות מעשית ואת הכישורים לתרגול מקצועי במתן שירותי רפואה ומניעה.

תכנית הלימודים מחולקת לקורסי חובה וקורסים אופציונליים. שבוע לימודים עשוי לכלול במקסימום 38 שעות למידה בהוראה ישירה: הרצאות, הכשרה קלינית, תרגולי חובה, כתיבת תזה ומבחנים.

כל צורה של תרגול מקצועי מתבצעת על ידי איש סגל רפואי. המספר המרבי של סטודנטים למדריך במהלך התרגול המקצועי הוא 5.

מבנה שנת הלימודים

השנה האקדמית מתחילה באמצע ספטמבר ומסתיימת עד לתאריך ה-30 בספטמבר של השנה הקלנדרית הבאה, והיא מחולקת לשני סמסטרים. תקופות המבחנים, כמו בישראל, מתקיימות בחורף – בחודשים ינואר-פברואר, ובקיץ, בחודשים מאי-יולי.

האוניברסיטה הסלובקית בקצרה

  • נוסדה בשנת 1953 בטרנצ'ין.
  • בשנת 1966 עברה האוניברסיטה לפעול מברטיסלאבה.
  • באוניברסיטה ארבע פקולטות, רפואה, בריאות הציבור, סיעוד ומקצועות בריאות מקצועיים.
  • חוג ללימודי רפואה באנגלית החל בשנת 2012/2013.
  • משוייכת לבית החולים האוניברסיטאי ברטיסלאבה.

לימודי רפואה בסלובקיה באוניברסיטת קומניוס בברטיסלאבה ע"ש יאן עמוס קומניוס

אוניברסיטת קומניוס בברטיסלאבה היא האוניברסיטה הגדולה והוותיקה ביותר בסלובקיה. היא נוסדה בשנת 1919 והייתה בעלת חשיבות מיוחדות לפיתוח החינוך, המדע והתרבות בסלובקיה. האוניברסיטה קרויה על שמו של יאן עמוס קומניוס, מורה ופילוסוף צ'כי בן המאה ה-17. מאז הקמתה, הייתה האוניברסיטה למקום מוביל במערכת החינוך הגבוהה בסלובקיה והפכה למרכז מוכר בעולם בשל המחקר המדעי האיכותי.

באוניברסיטה כ-13 פקולטות, עם 30,000 תלמידים הלומדים בכל רמות הלימוד. באוניברסיטה לומדים כ-3,000 סטודנטים בינלאומיים מ-70 מדינות שונות.

אוניברסיטת קומניוס נמצאת בחזית האוניברסיטאות הסלובקיות בשיתופי הפעולה עם מוסדות להשכלה גבוהה במדינות מפותחות באירופה. אוניברסיטת קומניוס יצרה תנאים מוקדמים להתפתחות כמרכז מודרני ומדעי גבוה, כדי לאפשר הכנה מקיפה של הסטודנטים ולפתח את הקורסים מבחינה מדעית והדרכתית. האוניברסיטה מאמינה בפיתוח והפצת חינוך וטיפול בהבנתו העמוקה.

תכנית לימודים באנגלית

הלימודים בחוג לאנגלית החלו בשנת 2012 ובכל שנה מתקבלים לתכנית כ-200 תלמידים. התעודות שמונפקות על ידי האוניברסיטה מוכרות על ידי מספר רב של מדינות בעולם, כגון ישראל, מדינות האיחוד האירופי וארצות הברית, ומאפשרות להתקדם ולעבוד במדינות אלה.

מסלול לימודים

תכנית הלימודים אורכת כ-6 שנים.

תכנית הלימודים מורכבת מנושאי חובה ו -53 קורסי בחירה, כשכל אחד מהם מוקצה למספר נקודות זכות. הסטודנטים יכולים לעצב את תכנית הלימודים שלהם, אך יש להגיע ל-60 נק' זכות לפחות בשנה. השנתיים הראשונות של הלימודים הן באנגלית מלאה עם קורסים נוספים בלימודי השפה הסלובקית על מנת שיוכלו הסטודנטים לתקשר עם חולים. הקורסים הקליניים מתחילים בסמסטר החמישי (תחילת השנה השלישית).

שנה א': מחקרים קדם-קליניים בשנה הראשונה לכסות נושאים כגון אנטומיה, ביולוגיה רפואית האדם גנטיקה, היסטולוגיה ואמבריולוגיה, כימיה רפואית, ביופיזיקה רפואית, אתיקה רפואית, רפואה לטינית, טרמינולוגיה, סיעוד, עזרה ראשונה ולימודי השפה הסלובקית.

שנה ב': אנטומיה, היסטולוגיה ואמבריולוגיה, פיזיולוגיה, ביוכימיה רפואית, פסיכולוגיה רפואית ותקשורת עם מטופלים, מיקרוביולוגיה, מבוא למדעים ולימודי השפה הסלובקית.

שנה ג': מחקרים קליניים מתחילים בהקדמה לרפואה פנימית וכירורגיה, אשר נמשכים עד השנה החמישית. נושאים נוספים כוללים אנטומיה פתולוגית, פיזיולוגיה פתולוגית, פרמקולוגיה, ואימונולוגיה.

שנה ד': רפואה פנימית, כירורגיה, פרמקולוגיה, רפואת ילדים, היגיינה, אתיקה רפואית, רפואה חברתית, נוירולוגיה, פסיכיאטריה, רפואה, רפואה לרפואה, רדיולוגיה ורפואה גרעינית, אונקולוגיה.

שנה חמישית: התמחות ברפואה פנימית, כירורגיה ופסיכיאטריה, עם נושאים נוספים – אפידמיולוגיה, אופתלמולוגיה, רפואת עור, רפואה משפטית , פסיכיאטריה, גינקולוגיה, מיילדות, רפואה משפחתית, רפואה דחופה ועבודת דיפלומה.

שנה שישית: סיבוב באחד מבתי החולים של האוניברסיטה וטיפול בחולים ברפואה פנימית, כירורגיה, פסיכיאטריה, גניקולוגיה ומיילדות.

בסיום הלימודים, כל תלמיד חייב לעבור את מבחן הסיום, לכתוב ולהגן על התזה שלו.

מבנה שנת הלימודים

השנה האקדמית מתחילה בתחילת ספטמבר ומסתיימת עד לתאריך ה-30 בספטמבר של השנה הקלנדרית הבאה, והיא מחולקת לשני סמסטרים. תקופות המבחנים, כמו בישראל, מתקיימות בחורף – בחודשים ינואר-פברואר, ובקיץ, בחודשים יוני-יולי.

אוניברסיטת קומניוס בקצרה

  • נוסדה בשנת 1919.
  • החוג ללימודי רפואה באנגלית נפתח בשנת 2012.
  • לומדים בה כ-30,000 סטודנטים.
  • לומדים בה כ-2,400 סטודנטים בינלאומיים מ-70 מדינות שונות.
  • יש בה 13 פקולטות.
  • משימתה של האוניברסיטה היא "קידום והפצת ידע והבנה".
  • האוניברסיטה הוכרה ברמות רבות, והיא מדורגת בחלק העליון של אוניברסיטאות בעולם – 2.89%.
  • לאוניברסיטה 4 בתי חולים הנותנים טיפולים רפואיים לתושבי האיזור ומשמשים את הסטודנטים במהלך הכשרתם הרפואית.
על העיר בקצרה
  • שפע של מרכזי קניות ושווקים.
  • עיר יפייפיה עם מבנים היסטוריים רבים.
  • עלות החיים בברטיסלאבה זולה ב-40.75% מאשר בלונדון.
  • כעיר בירה, בברטיסלאבה יש שיעור פשע נמוך יחסית בהשוואה לערי בירה אחרות.
  • בית חב"ד בעיר.